Sunday 9 November 2008

pusat tayar dan bateri MUTIARA



Usah pening kepala memikirkan tajuk post hari ini, sebab itu adalah salah satu jawapan kepada soalan-soalan Top Gear Treasure Hunt 2008. Acara sulung kelolaan majalah Top Gear, yang mengkehendaki kami berkelana dari USJ 1, Subang Jaya ke Tanjung Bungah, Pulau Pinang.

Kurang lebih tiga tahun aku tidak masuk sebarang treasure hunt competition dengan Saiful, Sharifah Rohana dan Faizal. Dan kali terakhir pun, iaitu pada tahun 2005, juga daripada Lembah Klang ke Pulau Pinang.

Kali ini, kami menginap di Paradise Sandy Beach Resort, bukannya Equatorial Hotel seperti dua pertandingan sebelum ini.

Dan kali ini juga, buat julung-julung kalinya, kami menang. Menurut Faizal, ini merupakan kemenangan sulung mereka bertiga. Bagi aku, ini kemenangan kedua untuk treasure hunt anjuran luar. Alhamdulillah.

Biarpun sepanjang hari semalam, kami berdepan dengan pelbagai dugaan. Aku dan Saiful yang diserang kantuk yang amat sangat. Kak Anna dan Faizal pun tidak se"hyper" sebelum-sebelum ini. Tapi, kami semua percaya, kalau sudah rezeki, tak ke mana!

Sekali syukur buat Ilahi...

Sekarang ini, aku sedang melayari internet menggunakan laptop Saiful, sambil menghirup udara laut yang sepoi-sepoi bahasa.

Lawatan ke Pulau Pinang kali ini lebih merehatkan. Dan aku akui, Pulau Pinang tidak sekotor tiga tahun dahulu. Tahniah, orang-orang Penang!


p/s: Insya-Allah, akan ke Kota Bahru bulan Disember ini. Mari kita saksikan sama ada negeri Kelantan sudah bersih ataupun masih lagi kotor.

4 comments:

Unknown said...

Penang!!! rasa nak pi Penang lah kot bila balik mesia kekgi... omputih tu nak gi pulau tapi pangkor kaa langkawi kaa macam fully book jah...

p/s kelate kotor ko??? Kambing dan lembu kot hok kotor nyoh heheheh

ukanera arenaku said...

nanti kalau balik msia, habaq tau! boleh jalan2.

dulu lah... KB agak kotor, Penang pun agak kotor. bandaraya yg bersih mcm kuching... kuantan... melaka.

looka80 said...

badril - firstly, congrats on winning d treasure hunt! secondly, melaka bersih? back to differ...! 8-)

ukanera arenaku said...

ops... melaka kotor ke?
ok, nanti kita hantar edisi siasat! hehehe.