Wednesday 4 June 2008

Happy birthday, abah!

Aku, Abah dan Kejanggalan

Duniaku tak pernah sesunyi itu
dan hidupku tak pernah sekaku itu
bersamamu petang itu
dalam Neo yang bergerak laju
ke bandar Melaka.

Duniaku tak pernah sesunyi itu
aku dan kamu
tiba-tiba hilang suara
hanya hela nafas yang kedengaran
kadang kala pendek
kadang-kadang panjang
berbaur keresahan.

Hidupku tak pernah sekaku itu
aku dan kamu
bak tunggul
cuma bebola mata bergerak-gerak
cari kekuatan
tunggu keabraban.

Biarpun asalnya sama
aku dan kamu
sama-sama janggal dan kekok
resah
dalam kesunyian dan kekakuan
penuh kebingungan itu.

Abah...
walau kita janggal lagi kekok
aku tahu kau sayang darah dagingmu ini
dan ketahuilah jua
aku sayangkanmu, abah!
dari sini santak akhirat.

3 comments:

Unknown said...

Bless ya..happy besday to your Abah as well from me :)

Oh on another note..politics...unfortunately Obama had to pledge allegiance to Israel..it can't be avoided by the looks of things...Israel lobbying is strong in US politics hoh???

sayang lah..sebab I can see a better US policy with him..

Oh well, we'll see...

Alex Madina said...

bila plak hari ayah? lupa lah....

izal said...

hepi belated burstday to Uncle ..

may Allah grants good health and live long....