Thursday 14 July 2011

Makan2 in Melaka: Roti Terbang Kg. 6

Aku baru saja tahu tentang Roti Terbang Kampung Enam, itupun diperkenalkan oleh Nazri dan Nazrol apabila aku balik ke Melaka baru-baru ini. The interesting fact is, it's not that far from my parents' place!

Aku tak cuba pun roti canai ataupun roti telur di situ sebab malas nak menunggu lama-lama. Instead, I ordered a plate of fried noodles, tak nak pedas katanya!

Tempatnya biasa-biasa saja, gerai di tepi jalan. Makanannya boleh tahan. Boleh datang lagi lah.

Oh, satu lagi fakta - penebar ratinya adalah naib johan Pertandingan Menebar Roti Canai, yang telah diadakan beberapa tahun yang lalu. Dapat wang tunai RM15 ribu, kalau tak silap.

Jadi, kalau datang ke negeri Hang Tuah ini, jangan lupa datang ke Kampung Enam (bersebelahan Kampung Lapan) untuk pekena roti terbang. Ada domenstrasi lagu!

3 comments:

tungkai said...

Ni kat belah dalam tu eh? Belah2 sekolah Tun Tuah tu ke?

ukanera arenaku said...

Wan, ni tak jauh from flat kat traffic light ke kiri ke solok bakar batu, chinese temple, bekas kilang rubber lee. Tp kalau terus pi sekolah bachang, sekolah tinggi cina. Kedai ni tepi jalan sebelum sampai petronas opposite hotel, dan kedai2 tile, kayu kayan, etc

tungkai said...

Ooo...tau2..Aku pernah usha dulu sbb ada roti terbang cuma tak pernah masuk situ. Sedap ke?Buleh try kalau balik Melaka nanti..

Biasa aku melantak kat pasar borong Batu Berendam tu je waktu malam. Layan asam pedas..terangkat...hehe