Saturday 4 June 2011

Happy Birthday Abah



Aku dan adik beradik telah merancangkan untuk mengadakan sambutan ulang tahun hari kelahiran Abah yang ke 56 pada 4 Jun 2011.

Pada mulanya, sepupu kami, Ila mencadangkan agar diadakan family BBQ dinner di Pantai Puteri. Sudah lama tidak diadakan family event, kebetulan hujung minggu ini, ramai sanak saudara yang pulang ke kampung. Perfect timing kata orang.

Tapi sayang seribu kali sayang, hujan turun (biarpun tidak lebat) tapi berterusan dari jam 6.30 petang santak isyak. Selepas maghrib, kami pun mengambil keputusan agar dibuat BBQ di rumah sahaja. Kasihan dan risau kepada anak-anak kecil yang mungkin terpaksa menunggu lama untuk makan malam.

Aktiviti memanggang diketuai oleh Kamil, suami kepada sepupu kami (Ila) dan dibantu oleh kedua-dua adik ipar aku iaitu Mus dan Helmi.



Terima kasih kepada sanak keluarga yang hadir pada malam tersebut.

Abah, yang kehilangan ibu ketika usianya empat tahun, dan kehilangan ayah ketika usianya 12 tahun, telah banyak mengharungi kesukaran demi kesukaran dalam hidup ini. Kadang kala, bila aku ingat kembali fakta ini, aku cepat-cepat panjatkan kesyukuran kerana masih punyai ayah dan ibu hingga ke saat ini. Alhamdulillah.

Abah, thank you for being a wonderful father to me and I will always love you di dunia santak akhirat. Happy birthday, Abah. Moga murah rezeki, berkat usia dan bahagia bersama Mak dan kami semua.

No comments: