Wednesday, 5 October 2011

Second Langkawi Trip in 2011

Jangan tak percaya, ada seorang kawan aku yang tak pernah ke Langkawi!

Mujurlah, seorang lagi kawan yang menganjurkan lawatan ke pulau legenda ini. Jadi aku pun memancing kawan yang tidak pernah ke sana itu, untuk turut serta dalam lawatan kali ini.

Kami menginap di salah sebuah private resort di Pantai Chenang. Lawa resort itu! Cuma pantainya kian terhakis. Semoga langkah-langkah pemuliharaan akan segera diambil, agar pantai tersebut sesuai dan selamat untuk dimanfaatkan.

Pantai Chenang kali ini tidak sesibuk lawatan aku sebelum ini. Mungkin sekarang ini bukan peak season. Mat saleh dan minah saleh pun tidak seramai pada bulan Februari yang lalu.

Memandangkan kawan yang tidak pernah ke Langkawi sebelum ini, adalah seorang city boy, maka tempat-tempat menarik seperti Makam Mahsuri, Galeria Perdana dan Beras Terbakar bukanlah tempat-tempat yang dia ingin lawati. Kekwat tau kawan aku ni!

Sesuai dengan gaya hidup city boy, dia lebih selesa menghabiskan masa stroll along the shops in shopping malls or walking under the skyscrappers. Malangnya, Langkawi tiada tarikan sedemikian. Maaf ya, city boy :)

Jadi, kami membawanya ke Oriental Village untuk menaiki kereta kabel ke puncak Gunung Mancincang. Alhamdulillah, ia adalah satu pilihan yang bijak. Seronok betul dia!

Kami sempat juga bercanda di Pantai Tanjung Rhu. Lawa betul pemandangan di sana.

Dan satu lokasi baru untuk kami semua, iaitu air terjun Temurun. You guys should check out this clean and nice waterfall. It is located in Teluk Datai. Memang berbaloi pergi.

Cuma kami terkilan tak dapat ke Galeri Seni Ibrahim Hussein, yang telah ditutup. Sedih!

Apa-apapuan, percutian di Langkawi kali ini adalah santai, sempoi dan mengukuhkan silaturrahim sesama Geng KY.

We should do it again next time, guys!






Post a Comment