Monday 24 August 2009

Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Today is the third day of Ramadhan, and I hope it is not too late to wish all Muslims, "Selamat menjalani ibadah puasa".

Aku tidak mahu menggunakan frasa tipikal "Selamat berpuasa" kerana ibadah puasa bukan setakat berpuasa sahaja, malah merangkumi melakukan apa yang disuruh, dan meninggalkan apa yang dilarang.

Terutamanya tuntutan solat.

Ada yang berpuasa penuh tetapi tidak bersolat sedangkan solat itu tiang agama. Jadi sama-samalah kita nasihat menasihati agar kita tergolong dalam orang-orang yang diredhai Allah taala.

Would like to take this opportunity to seek forgiveness from all if I have hurt/offended, either intentionally or unintentionally. Sekali lagi, selamat menjalani ibadah puasa dan moga-moga Ramadhan kali ini adalah yang terbaik setakat ini. Aamin.


p/s: Gumbira kerana dapat bersahur dan berbuka puasa dengan keluarga tercinta. Alhamdulillah. And to Mus, "Get well soon".

5 comments:

ZaCk said...

Selamat menjalani ibadah puase Ron..hehe.. Aku pun gembire dapat sahur dan berbuka bersama2 keluarga aku kat kampung..

ukanera arenaku said...

thanks, zack. dengar cerita, kau ghairah membeli kat bazaar ramadhan di masjid tanah. ramah tamah lagi. ada lah orang yang bercerita! hehehe.

Zetty said...

selamat menjalani ibadah puasa to u too!

Brecht said...

SElamat menjalankan ibadah puasa to you and your family Badril. Best nye dapat bersahur & berbuka sekeluarga, sungguh lucky ; ) I cant wait to get back to see the family, a few more weeks to go!!!

ukanera arenaku said...

thanks, zetty. thanks, mush.