Thursday 30 April 2009

Jakarta, oh Jakarta!

Here are some pictures taken in Jakarta.

Sampai sahaja di Stesen Gambir, Jakarta, aku dan Ija ke Monas atau nama penuhnya, Monumen Nasional. Mengikut apa yang tertulis dalam brochure, Monas adalah pusat istirehat/rekreasi/park paling sentral dan utama di Jakarta. Ia adalah simbol perjuangan dan kelangsungan bangsa Indonesia seperti yang sedia difahami dengan replika obor gergasi.

Kemudiannya, kami ke Blok M dan Plaza Indonesia untuk membeli belah. Dalam pada itu, kami tersesat ketika berusaha mencari Hard Rock Cafe Jakarta.

Nyata sekali, Jakarta adalah sebuah kota yang padat dan sesak.
Biarpun ia tidak semoden Kuala Lumpur, namun aku impressed dengan usaha pihak berwajib di sana berusaha menangani masalah kesesakan lalu lintas.
Banyak yang boleh dipelajari daripada sistem Busway, terutama daripada perancangan dan pelaksanaannya.

Yang pasti, lawatan singkat aku ini membuktikan Jakarta bisa untuk day trip.
Enjoy those pictures of Ija and I.






p/s: I think it's about time to get a new digital camera!

2 comments:

Jocko said...

Hasmiron,,,
ko ader belikan aku GAMBIR JAKARTA tak ???

izal said...

pelik kan...rata2 supir kat situ tak tau hard rock cafe...mmm

aku pegi pun sampai kene tanye lebih 5 teksi...baru jumpa...mmm..

ngong betul kan...hehehe